Metų spalva

Rūta Čekaitė Adf studijos va(l)dovė, dizainerė

„Pantone Color Institute“ paskelbė: 2018 metų spalva – violetinė!

Violetinė spalva savo psichologine reikšme siejama su prabanga, gerove, dvasingumu ar mistika. Apskritai, ji skleidžia teigiamą žinią, teigiamą komunikaciją. Sakoma, kad ši spalva turi galios pakylėti emociškai, ramina ir žadina kūrybiškumą.

Sodri, gili, ryški violetinė neabejotinai bus dažnai sutinkama ir matoma mūsų aplinkoje: drabužių madojenamų dekoravimelėkštėje ir t.t.t.t.

Galiu drąsiai teigti – ši spalva atsispindės ir grafinio dizaino bei logotipų kūrimo tendencijose.

Violetinės spalvos savybės ir faktai:

Didingumas: pasaulyje violetinė spalva asocijuojasi su prabanga ir prestižu. Japonijoje violetinė spalva simbolizuoja turtus ir statusą. O senovėje (ypač vitražuose) ši spalva buvo naudojama kaip išminties, meilės ir teisingumo simbolis.

Vertė: ar kada žaidėte pokerį? Jeigu taip, tikriausiai žinote, kad violetinė yra 500$ žetono spalva – suteikianti žetonui prabangos.

Drąsa: violetinė yra drąsos simbolis. Jungtinėse Amerikos valstijose „Purpurinės širdies“ apdovanojimai yra skiriami kariams už drąsą.

Dvasingumas: pastebėjote, krikščionybėje kardinolai mūvi žiedą su violetiniu ametisto akmeniu, tai susilaikymo, ištikimybės simbolis.

Nors violetinė spalva asocijuojasi su teigiamais dalykais, ji taip pat turi ir negatyviąją pusę: dažnai siejama su arogancija, priešiškumu.
Taip pat įdomu tai, kad violetinė yra žemame žmogaus matomumo spektre, todėl gali likti nepastebėta tarp kitų spalvų ir atspalvių. Gal dėl šios priežasties, o gal dėl kitų nedaug įmonių renkasi violetinę spalvą kaip dominuojančią logotipų kūrime.