Ketinate susikurti logotipą? Nuo ko pradėti?

Rūta Čekaitė Adf studijos va(l)dovė, dizainerė

Dažnai pastebime, kad kai kurie verslininkai ieško, kas jiems sukurtų logotipą pigiau, greičiau ir paprasčiau. Noras paprastas, tačiau ar iš tiesų visa tai taip paprasta?

Logotipo kūrimo nesureikšminimas, gali tapti viena iš esminių blogo logotipo sukūrimo priežasčių. Paviršutiniškas požiūris į šį procesą, anksčiau ar vėliau turi įtakos papildomų išlaidų patyrimui. Išlaidos ne vienintelis nuostolis, kurį dėl to patiria klientas, bet apie tai šiek tiek vėliau (kituose mūsų straipsniuose). Taigi, kokių veiksmų imtis prieš pradedant kurti logotipą?

Logotipo kūrimas – atsakingas ir nelengvas darbas, kuris reikalauja ne tik kantrybės, atidumo, techninių žinių bet ir kūrybinių minčių.

BŪTINA PASIDOMĖTI DIZAINERIU IR JO ATLIKTAIS DARBAIS

„Klasikinė istorija“: Klientas pasirenka dizainerį, žadėjusį sukurti gerą, gražų logotipą, greitai ir pigiai. Skamba optimistiškai… Deja, taip nėra, nes dizaineris netikėtai dingsta, taip ir neužbaigęs užduoties… Avansas nuskrido, kaip graži iliuzija, logotipo nėra, sugaištas brangus laikas ir t.t.

Pasidomėjus pasirinktojo „dizainerio“ darbais, akivaizdžiai pasimato, kad jis yra puikus programavimo specialistas, kuris išmano savo darbą ir moka dirbti Photoshop programa. Bet neapsigaukite, logotipo kūrimas nėra tik Photoshop, Illiustrator ar CorelDRAW kompiuterinių programų pagrindų suvokimas. Taigi toks „dizaineris“ nėra tinkamas specialistas Jūsų logotipo kūrimui.

Niekas nenori patirti laiko ar finansinių nuostolių – pakartotinai renkantis logotipo kūrėją.

Kad taip nenutiktų prieš užsakant paslaugą, pasidomėkite pasirinkto dizainerio ar dizaino studijos anksčiau atliktais darbais (peržiūrėkite portfolio). Atkreipkite dėmesį į darbuose naudojamą stilistiką. Atminkite, atlikti darbai apie dizainerį pasako daugiau nei įrašai jo CV ar įtikinama iškalba.

Apsispręsti gali padėti atsiliepimai bei rekomendacijos. Galite jų surasti internete, taip pat paklausti nuomonės klientų, įmonių, kurios jau dirbo su tais dizaineriais.

Jeigu turite galimybę, susipažinkite su kolektyvu – juk Jums svarbu, kas dirbs prie Jūsų logotipo projekto, tiesa?

SUSIRASKITE TINKAMĄ „BENDRADARBĮ“

Logotipo kūrimas tai savotiškas bendradarbiavimas tarp kliento ir dizainerio. Šio bendradarbiavimo fizinė išraiška – rezultatas, Jums priimtinas logotipas.

Nepatikėkite savo logotipo kūrimo bet kam, jeigu nenorite nusivilti atliktu darbu. Nepatingėkite „paieškoti“ dizainerio. Susiradus keletą, atsirinkite vieną dizainerį arba dizaino studiją, su kuria sutampa Jūsų požiūris, vertybės, tikslai, kuriais galite pasitikėti.

Dizaineris, kad ir koks bebūtų talentingas, niekuomet nesukurs stipraus logotipo be kliento pagalbos. Palaikykite komunikaciją, pateikite informaciją, atsakykite į klausimus, kai dizaineris to prašo. Štai kodėl labai svarbu, jog Jūsų ir dizainerio požiūris, vertybės, tikslai būtų kuo panašesni. Juk nepaneigsite, kai interesai panašūs, tuomet ir bendravimas lengvesnis. To rezultatas– geras logotipas. Labai dažnai, net viršijantis kliento lūkesčius (toks kokio siektumėte Jūs, tik atliktas profesionalų (dizainerių) rankomis ir įdėjus dalelę jų kūrybinės širdies).

PATEIKITE ATSAKYMUS Į DIZAINERIO KLAUSIMUS

Visų pirma, atsakingas dizaineris turėtų Jums paruošti klausimyną, kuriame būtų pateikti esminiai klausimai apie Jūsų įmonę, jos vykdomą veiklą, teikiamas paslaugas, tikslinę auditoriją ir pan.

Neišsigąskite. Tai nėra perteklinė informacija. Toks informacijos žemėlapis, neabejotinai palengvina dizaineriui darbą. Leidžia geriau suvokti „kuo Jūsų įmonė kvėpuoja”.

Tad jeigu Jūsų surastas dizaineris, neužduos Jums panašių klausimų, nesidomės Jumis, Jūsų įmone, siūlau negaišti laiko ir veltui nešvaistyti pinigų. Aišku viena, tokiam dizaineriui, Jūs įdomus tik tiek, kiek mokate, tačiau jis nėra suinteresuotas sukurti Jums sėkmingą logotipą.

Mūsų studija dažnai akcentuoja vieną tiesą: geras logotipas turi atspindėti įmonę, jos tikslus ir vertybes, turėti istoriją ir pasakoti ją klientui. Kitaip jis liks tik gražus „tuščias“ paveikslėlis popieriaus lape, bet ne kliento atmintyje ar širdyje.

Projekto metu nebijokite atskleisti dizaineriui, galbūt Jums atrodančius ir nereikšmingus dalykus.

Iš tikrųjų logotipo kūrimo procese svarbi kiekviena detalė: Jūsų santykiai su Jūsų klientais, kolektyvo, įmonės vertybės, konkurenciniai skirtumai ir pranašumai. Ypatingai svarbu Jūsų tikslai, siekiai, užmojai. Neslėpkite, nesidrovėkite savo minčių, norų, vizijų. Geras dizaineris visus informacijos dedamąsias panaudos atitinkamomis proporcijomis ir taip su Jūsų pagalba bus sukurtas šedevras – rezultatas, atitinkantis Jūsų lūkesčius.

Žinokite, kad kartais iš šalies atrodantys nereikšmingi atsakymai, gali būti lemtingi. Todėl nenumokite ranka į „namų darbus”, pasiruoškite trumpą savo įmonės aprašymą, taip palengvinsite logotipo gimimą.

Logotipas – Jūsų įmonės identitetas, kuris atspindi ir nešą žinią apie Jus ir Jūsų veiklą. Pasirūpinkite, kad ta žinutė būtų teisingai suformuluota ir iškomunikuota. Rezultatui pasiekti rinkitės specialistus, kurie išmano šį komunikacijos meną.