Kaip susikurti svetainę? Nuo ko pradėti?

Alex Monaco Adf studijos (į)kūrėjas, bestselerio „Laimingi šunsnukiai“ autorius

Nuo ko prasideda namo statybos? Nuo plano. Analogiškai su interneto svetaine. Kai Jūs susisieksite su viena iš Lietuvos svetainių kūrimo studijų, tikėtina gausite klausimyną. Klausimų būna daugybė, mes parinkome ypač naudingus, kurie padeda susivokti, ko tikitės iš interneto svetainės. Tai be galo svarbu atsakyti sau, prieš pradedant kurti puslapį.

KLAUSIMAI, Į KURIUOS DAŽNIAUSIAI TENKA ATSAKYTI SVETAINIŲ UŽSAKOVAMS: 

Kuo Jūs užsiimate, kokia įmonės veikla?

Kokios yra jūsų pagrindinės vertybės ir kaip jas išreiškiate savo lankytojams?

Kas Jūsų konkurentai ir kuo išsiskiriate iš jų? Kodėl turėtų rinktis Jus?
Kartais konkurentai pozicionuojasi panašiai. Tarkime, visi mėgsta teigti, neva, jie yra geriausi. Bet gerumas, aptarnavimo greitis ir kokybė yra naudojami daugybės skirtingų įmonių, todėl šie terminai seniai yra išblėsę. Mes, „Adf studija“ sakome, kad mūsų svetainės yra įsimintinos. O kuo Jūsų paslaugos arba prekės išsiskiria?

Kokio rezultato norėtumėte pasiekti? Daugiau lankytojų, daugiau pardavimų arba… Šis klausimas yra gyvybiškai svarbus. Deja, bet kartais tinklalapio norima tam, kad būtų galima pasigirti prieš konkurentus. Šiuo atveju, geriausia tinklalapio nekurti. Svetainę reikėtų kurti tik tuomet kai: a) tikslas padidinti įmonės pelną, b) pasidalinti svarbia informacija, c) padidinti įmonės ženklo žinomumą. Kalbant atvirai, investicijos greitai nesugrįš. Tokios svetainės kelia įmonės kainą/vertę, o tai yra nuostabu.

Kai Jūs žinote, kokiu tikslu kuriate interneto svetainę, antras tikslas nuspręsti, kokiems žmonėms bus skirtas tinklalapis.

Kas Jūsų tikslinė auditorija? Kas yra Jūsų klientas? Kai kuriama svetainė įmonėms (B2B, angl. Business-to-Business), tuomet, sprendimas yra visiškai kitoks. Kuomet kuriama žmonėms (B2C, angl. Business-to-Customer) produktai parduodami tiesiogiai jiems.

Ar turite logotipą, stiliaus knygą (Brand Book)? Atsakymas į šį klausimą palengvintų kūrimą. Jeigu jūs neturite logotipo, įvaizdžio, reikėtų jam skirti laiko. Tiesa, klientai ne visada visa tai turi ir kartais susikuria svetainę neturėdami įsuformuotų vaizdžio elementų.

Kokių svetainės meniu punktų reikia? Dažniausiai naudojami punktai: apie mus, kontaktai, produktai, paslaugos, naujienos, blogas, parduotuvė… Nuostabu jeigu svetainėje galima kažko išmokti, sužinoti, tuomet ji bus naudinga. Kas suteiks pagarbos Jūsų įmonei. Pavyzdžiui šioje svetaineje www.adf.lt galima sužinoti daugybę naudingų dalykų, tam kuriame straipsnius, video, todėl ji yra lankoma.

Kada norėtumėte turėti svetainę? Kalbama apie laiko terminą.

Puslapio priežiūra… Kas padės Jums kelti naują turinį į svetainę, kas prižiūrės Jūsų puslapį? Didelė problema yra ta, kad klientai sukūrę svetainę kartais pamiršta skirti jai laiko, todėl pardavimai nedidėja taip kaip norėtųsi. Mes sukūrėme apie tai video, kuriame paaiškiname kodėl reikėtų dažniau prižiūrėti svetainę. Spauskite čia. Talpinti turinį gali pagelbėti ir svetainių kūrėjai.

Gal turite nuotraukų, kurias galima panaudoti svetainėje? Jeigu neturite, dizaino studija gali pagelbėti Jums, rekomenduojant fotografus.

Kaip ketinate pristatyti, reklamuoti naują svetainę?

Tikiuosi, šie klausimai Jums padės išsiaiškinti savo interneto svetainės tikslus, prieš pradedant susikurti svetainę. Jūs net neįsivaizduojate kaip pasikeis Jūsų gyvenimas, kai sukursite įsimenantį įvaizdį! Apie tai galite paskaityti čia.

Ir dar, mes turime straipsnį apie tai, kodėl vieniems sekasi versle, o kitiems ne, spauskite: Kodėl vieniems sekasi, o kitiems ne.

Dėl asmeninės konsultacijos kreipkitės čia.