Kaip susikurti svetainę? Nuo ko pradėti?

Alex Monaco straipsnio autorius

Jeigu Jums knibžda klausimas, kaip susikurti interneto svetainę, tuomet žinokite, viskas prasideda nuo klausimų – atsakymų sesijos. Viskas vyksta stalo teniso žaidimo principu – svetainių kūrėjai švysteli klausimą, o Jūs turite atmušti jį su atsakymu. Nereikėtų praleisti smūgių… Kita vertus, būna interneto svetainių kūrėjų, kurie mokosi iš Jūsų, todėl jų klausimai būna kvaili. Taigi, siūlau įsigilinti į dažnai užduodamus klausimus, kurie kyla tinklalapių kūrėjams.

Taigi praaaaaaadėkime!

Klausimai, kurie dažniausiai užduodami svetainių užsakovams.

1. Koks Jūsų biudžetas?
Šis klausimas yra vienas kvailiausių iš visų, kuriuos man yra tekę girdėti. Nepaisant to, tai svetainių kūrėjai užduoda šį klausimą. Toks klausimas parodo svetainių kūrėjų neprofesionalumą, nesugebėjimą žengti žingsnius sinchroniškai su laiku. Galėčiau išsamiai papasakoti, kodėl taip manau, tačiau padarysiu tai kitą kartą, kitame straipsnyje, o kol kas pasakysiu, kaip turėtumėte elgtis išgirdę šį klausimą.

Ką daryti, jeigu svetainių kūrėjas paklausė, kiek turite pinigų? Padėkite ragelį! Tiesiog padėkite, jeigu tai buvo pirmas klausimas, kurį Jums uždavė... Arba galite kalbėti toliau, jei negerbiate savo laiko.  

2. Kuo Jūs užsiimate, kokia įmonės veikla?
Toks klausimas yra labai geras. 

3. Kas Jūsų konkurentai ir kuo išsiskiriate iš jų? Kodėl turėtų rinktis Jus?
Šis klausimas yra itin svarbus. Matote, gan dažnai užsakovai mėgsta teigti, neva jie yra geriausi, greiti ir aišku įperkami. Bet gerumas, aptarnavimo greitis ir kokybė yra daugybės skirtingų įmonių naudojama taktika, todėl šie terminai yra pernelyg šabloniniai. Mes, „Adf studija“, sakome, kad mūsų svetainės yra įsimintinos. O kuo išsiskiria Jūsų paslaugos arba prekės?

4. Ar turite logotipą, stiliaus knygą (angl. Brand Book)?
Atsakymas į šį klausimą palengvintų kūrimą. Jeigu Jūs neturite logotipo, įvaizdžio, reikėtų jam skirti laiko. Tiesa, klientai ne visada visa tai turi ir kartais susikuria svetainę neturėdami suformuotų įvaizdžio elementų.

5. Gal turite nuotraukų, kurias galima panaudoti svetainėje?

6. Kokių svetainės meniu punktų reikia?
Dažniausiai naudojami punktai: apie mus, kontaktai, produktai, paslaugos, naujienos, blogas, parduotuvė… Nuostabu, jeigu svetainėje galima kažko išmokti, sužinoti, tuomet ji bus naudinga. Tai suteiks Jūsų įmonei papildomą vertę. Pavyzdžiui, šioje svetainėje, www.adf.lt, galima sužinoti daugybę naudingų dalykų, tam kuriame straipsnius, todėl ji yra lankoma.

7. Kada norėtumėte turėti svetainę? 
Kalbama apie laiko terminą.

8. Puslapio priežiūra…
Vienas geresnių klausimų, kuris padeda išsiaiškinti, ar svetainė išliks gyva po paleidimo. Todėl svarbu numatyti, kas padės Jums kelti naują turinį į svetainę; talpinti naujienas arba produktus. Didelė problema yra ta, kad klientai sukūrę svetainę kartais pamiršta skirti jai laiko, todėl pardavimai nedidėja taip, kaip norėtųsi. Tai yra labai svarbu.

9. Kaip ketinate pristatyti, reklamuoti naują svetainę?
Klausimas nėra populiarus tarp svetainių kūrėjų, tačiau jis svarbus. Žinojimas, kaip bus reklamuojama svetainė padidina sėkmės galimybes.

10. Kokia yra Jūsų pagrindinė įmonės misija ir kaip ją išreiškiate savo lankytojams?
Deja, svetainių kūrėjai retai užduoda panašius klausimus, nors jie yra ypač reikšmingi. Juk jeigu neaišku, kokia yra tavo misija, tuomet sunku suburti ilgalaikių klientų būrį, nes jie nejaučia, kad būtų prisilietę prie kažko reikšmingo, kam atstovauja Jūsų įmonė. Jeigu Jūs neturite atsakymo į šį klausimą, vargu ar tapsite antruoju Elonu Musku arba Styvu Džobsu, kurie sugebėjo sukurti produktą, kuris suvienija tam tikras minias. 

11. Kas Jūsų tikslinė auditorija? 
Kas yra Jūsų klientas? Kai kuriama svetainė įmonėms (B2B, angl. Business-to-Business), tuomet, sprendimas yra visiškai kitoks. Tačiau, kuomet kuriama žmonėms (B2C, angl. Business-to-Customer) produktai parduodami tiesiogiai jiems.​

12. Kokio rezultato norėtumėte pasiekti? Daugiau lankytojų, daugiau pardavimų arba…
DĖMESIO: šis klausimas yra gyvybiškai svarbus. Matote, rezultatai priklauso tik nuo užduoties. O užduočių ir norų būna įvairių. Peržvelkime juos!
Svetainė gali būti kuriama siekiant: 
1) Padidinti įmonės pelną, pardavimus – tarkime du kartus.
2) Pasidalinti svarbia informacija, daryti poveikį visuomenės nuomonei, keisti požiūrį.
3) Padidinti įmonės ženklo žinomumą.
4) Tiesiog atsinaujinti, nes svetainė atrodo taip, lyg ją atrado archeologai. Kartais interneto tinklalapių užsakovai nori tik atnaujinti svetainę. Jie nenori pagerinti pardavimo etapų, žingsnių. Jie nenori mąstyti apie tai, kaip pagerinti vartotojiškumą. Tokie užsakovai netiki tinklalapiu kaip verslo įrankiu, todėl jiems nepavyksta padidinti pardavimų interneto svetainės pagalba. Bet internetas ir tinklalapiai yra nuostabus įrankis. Paklauskite Džefo Bezoso!
5) Padidinti įmonės žinomumą.
Nuostabu, kai užsakovas aiškiai suvokia, ko nori ir tarkime sako, kad nori sužavėti lankytojus taip, kad svetainė įsirėžtų į pasąmonę (partizaninis marketingas) – tokiu būdu reklamuodama įmonę. Beje, būtent tai mes ir darome www.adf.lt svetainių kūrimo studijoje!

Taigi, koks yra Jūsų svetainės sukūrimo tikslas?

Ko norite? Daugiau žinomumo ar daugiau pardavimų?

Taip, šios užduotys yra sudėtingos ir jos skiriasi viena nuo kitos. Taip yra dėl to, kad Lietuvoje yra svetainių, kurias aplanko tūkstančiai lankytojų, bet šių svetainių savininkai nežino, kaip išspausti naudos iš tų apsilankymų. Kitaip tariant, jie turi monitorizavimo problemų. Kiti jau yra sukūrę monitorizavimo sprendimus, tačiau svetainėje yra pateikta velniškai sudėtinga naudotojo sąsaja. Tai gadina visą medų, todėl tokius klausimus reikėtų išspręsti. Taigi kartoju klausimą, ko norite: daugiau žinomumo ar padidėjusių pardavimų?

Ar norite interneto svetainės dizaino, kuris padidina pardavimus?

Nesu Morfijus, nesiūlysiu vieno iš dviejų, nes Jūs galite pasirinkti abu variantus! 

Jūs net neįsivaizduojate, kaip pasikeis Jūsų gyvenimas, kai sukursite įsimenantį įvaizdį ir įrankį, kuris padidina pardavimus!

Tikiuosi, šie klausimai Jums padės išsiaiškinti savo interneto svetainės tikslus, prieš pradedant susikurti svetainę. Jūs net neįsivaizduojate kaip pasikeis Jūsų gyvenimas, kai sukursite įsimenantį įvaizdį!
Apie tai galite paskaityti čia.

Ir dar, mes turime straipsnį apie tai, kodėl vieniems sekasi versle, o kitiems ne, spauskite: Kodėl vieniems sekasi, o kitiems ne.

Dėl asmeninės konsultacijos kreipkitės čia.