Ką padaryti, kad svetainė būtų lankoma?

Alex Monaco straipsnio autorius

„Kodėl mano Facebook puslapis ir interneto svetainė nėra lankoma?“ – paklausė manęs vienas iš klientų. Prieš atsakydamas, uždaviau jam kitą klausimą, ar jis nori tiesos. Prisipažinau, kad esu becukris, o tai reiškia, kad mano žodžiai gali įžeisti. Bet jis atsakė, jog rėžčiau tiesą.

– Gerai, puiku! Priimk kritiką! – atsakiau ir pradėjau dėlioti mintis:

1. Tu esi tinginys.
Kodėl taip manau? Pasakyk, kiek laiko skyrei savo interneto svetainei, Facebook puslapiui / įvaizdžiui / reklamai? Suprask, jeigu turi verslą, tavo interneto svetainė turi būti išpuoselėta, „išlaižyta“ dėmesiu ir meile. Jeigu tu nemylėsi savo internetinio įvaizdžio, jeigu nerodysi jam dėmesio, žmonės supras, kad tau nusišikti. Žmonės nėra kvaili, jie mato, ar svetainė yra prižiūrima, ar joje yra sukelti nuoširdūs ir naudingi tekstai. Bet jeigu tavo tinklalapis neprižiūrėtas, tuomet ko tikėtis?

2. Tu atmestinai žiūri į savo veiklą / užsiėmimą, manydamas, kad svetainėje esantis turinys susijęs tik su verslu. Tau atrodo, kad tavo paslaugos nėra reikšmingos. Toks mąstymas suteikia tau tik nereikšmingą lašelį motyvacijos.
Galbūt tu supranti, ką noriu tau pasakyti, bet nesuvoki, nes tarp supratimo ir suvokimo yra didžiausia praraja. Tu net neįsivaizduoji, kiek šią akimirką žmonių ieško tavo teikiamų paslaugų. Kažkas nori nusipirkti kačiuką, nes vaikas verkia ir nori jo. Kažkas ieško santechniko, nes pratrūko vamzdis. Kažkam sugedo automobilis ir jis nežino, kiek išbus greitkelyje, kaip man kažkada… Kažkam sugedo kavos aparatas, o vakare ateis svečiai. Šiems žmonėms reikia kokybiško produkto ir aptarnavimo, nes jie jau bandė nusipirkti produktą, bet kažkas nepakėlė ragelio…

Todėl šiuo metu potencialus klientas ieško produktų ir paslaugų „Google“ paieškoje…

Bet žinai, ką tas žmogus suras internete? Tavo konkurentų reklamą arba…

Ar norėtum, kad rastų tave?

Ar norėtum parodyti žmonėms, kaip reikia aptarnauti klientus?

O gal tau nerūpi kiti žmonės?

Tai viena iš problemų, kurią reikia pašalinti. Nes laimi tik tie, kurie nori išspręsti kitų žmonių problemas. Patikėk savo verte / svarba. Patikėk, kad svarbu išspręsti kitų problemas – tavyje prabus motyvacija!

Suprask, mes kalbame ne apie kažkokį versliukštį arba sintetinę interneto svetainę, kur užsukę pirkėjai gali įsigyti produktų. Mes kalbame apie tai, kad įsigiję tavo paslaugas žmonės gali pakeisti gyvenimą į gerą. Manai, tai nėra svarbu? Yra žmonių, kurie nemato savo versle misijos. Todėl jie praranda norą stengtis, dirbti prie svetainėje esančio turinio. Bet tam, kad man pasisektų, reikėjo parašyti virš 50 straipsnių monaco.lt svetainėje! Manote, man buvo lengva?

Suprantu, nėra lengva patikėti, kad tavo svetainė yra reikšminga ir padeda žmonėms išspręsti jų problemas, tačiau tai nekeičia fakto – interneto svetainė yra geriausia ir mažiausiai kainuojanti reklama, kurios tikslas yra papasakoti apie tavo misiją, tikėjimą ir net filosofiją. Pažiūrėkite į www.monaco.lt svetainę, kurioje yra daug patarimų gyvenimui. Ši svetainė padėjo daugybei žmonių surasti atsakymus į daugybę gyvenimo klausimų. Kažkas sakys, kad monaco.lt svetainė tikrai nepadėjo šimtams žmonių, nebent kokiam vienam. Bet asmeniškai man, vien jau to užtenka. Po velnių, jeigu aš padėjau bent vienam žmogui, tai jau yra pasiekimas!

Ar jauti mano užsidegimą?

Ar jauti mano draivą?

Tokio draivo reikia tau, žmogau!

Nes man gera padėti kitiems ir tai mane veža.

Juk skaitydamas šį straipsnį tu gavai patarimų?

Reiškia aš buvau tau naudingas.

Man tai svarbu. Tokia mano misija. Žmonėms patinka, kai kažkas dalijasi patirtimi neprašant pinigų, todėl jie užsuka čia vėl ir vėl. Jie grįžta čia, nes ši svetainė ne tik grūda paslaugas į burną, bet ir duoda naudos. Kitais žodžiais, ši svetainė turi kitokią aurą, kuri susijusi ne tik su pinigais. Taip aš formuoju savo įvaizdį. Gaunasi natūraliai, nes tikiu, kad tai reikšminga. O kuo tiki tu? Prisimink: svetainė gali tapti naudinga žmonėms tik tuo atveju, jeigu tikėsi tuo, kad ji yra puikus gyvenimo misijas įgyvendinantis įrankis. Kaip Dalai Lama rašė žurnalą, taip ir tu gali rašyti blogą. Kažkas ims teisintis. Pasakys, kad jo produktas yra kitoks ir apie jį nėra ką pasakoti. Visa tai tėra pasiteisinimai. Tu gali būti santechnikas arba nekilnojamojo turto agentas, kuris rašo apie gyvenimą ir apie nekilnojamąjį turtą kaip Grantas Cardone. Tu gali būti vyno pardavėjas, kuris dalijasi įvairaus kalibro patarimais (pavyzdys: GaryVee). Taip, nesvarbu, kokia yra tavo paslauga, tu gali rašyti ir apie gyvenimą, apie savo kelionę į sėkmę. Jeigu to nedarysi, tuomet tau bus sunku… 

Tai ne viskas. Matai, tavo svetainė nėra susijusi tik su nepažįstamais žmonėmis. Apie tavo verslą žino pažįstami. Ką jie pagalvos apsilankę tavo svetainėje? Ar jie liks sužavėti? Juk svetainė pasako daug apie jos savininką!

Abrahamas Maslow buvo protingas vyrukas. Jis sukūrė poreikių piramidę. Jos dėka buvo išsiaiškinti žmonių poreikiai. Kai žmogus patenkina pagrindinius poreikius, jis užsimano pripažinimo, pagarbos. Tai normalu ir to reikia, todėl vieni mano, kad pagarbą galima nusipirkti, todėl perka brangiai atrodančius daiktus, namus. Kiti siekia dėmesio per kūno formų keitimą. Bet kai tu rūpiniesi tik daiktais ir išore, tave gerbia tik materialistai. O jeigu nori, kad tave gerbtų išmintingi žmonės…

Kita vertus, nereikia bėgti paskui pagarbą. Velniop ją. Esminis dalykas, ar tu myli savo darbą.

Žmonės mato, kiek įdedi pastangų į savo veiklą. Ir jeigu tu įdedi meilės į interneto svetainę, jeigu tu padarai viską, kad svetainėje nuolat atsinaujintų turinys ir vyktų gyvenimas, tuomet žmonės pradeda tau pavydėti. Nes tu atradai savo mėgstamą veiklą ir atsiduodi jai, o kiti dar nesupranta, kas yra prasminga.

Kažkas pasakys, kad romantizuoju ir interneto puslapiai neverti tiek dėmesio, kiek siūlau jiems skirti…

Bet… Viskas yra kitaip.

Tai žino „Google“ įkūrėjai…

Tai žino e-parduotuvių kūrėjai.

Aš noriu padėti žmonėms ir tai mane motyvuoja!!!

Gal tau tai nerūpi, bet man rūpi. Todėl aš turiu daug klientų. Myliu savo darbą iki pėdos pirštų, o tu?

Atrodo, nesuvoki, kaip stipriai tavo paslaugų reikia pasauliui… Esu įsitikinęs, kad šią akimirką tūkstančiai žmonių ieško tavo pagalbos, o tu šią akimirką vis dar svarstai, ar verta investuoti daugiau į tinklalapį. Aišku, kad reikia!!! 

Ką galėčiau patarti? Užteks laukti! Atėjo laikas pradėti darbą su sėkmę nešančiais dizaineriais (ir partneriais), kurie vietoje žodžio „pasistengsiu“, sako: „padarysiu viską, kad pasiektume tikslą!!!“.

Mes kuriame interneto svetaines. Mūsų tinklalapiai yra žavūs, naudingi ir didina pardavimus. Interneto tinklalapių kūrimas yra mūsų aistra, troškimas ir…, o taip, interneto svetainių bei elektroninių parduotuvių diegimas yra mūsų pašaukimas, ką galima pajusti iš paveikslėlių, kuriuos surasite atliktų darbų galerijoje.

Tai ne viskas. Mes esame tokie kūrybiški, jog mūsų tekstai dega emocijomis ir…  Mes piešiame, rašome patys, o tai suteikia dar daugiau vertės!

Ir tai dar ne viskas. Faktas: „Google“ myli mūsų sukurtus interneto puslapius, todėl mūsų sukurti interneto projektai VIENU PIRŠTO SPRAGTELĖJIMU atsiranda paieškoje. Nes mums tai SVARBU. Mums ne vis vien!